Publikace a přednášky

  • Richtr, R. (2024). Photorealistic Texture Contextual Fill-In. Heritage, 8(1), 9. https://doi.org/10.3390/heritage8010009 (pdf)
  • Semotanová, E., Myšička, M., Märc, J. (2024) Pramenná základna pro výzkum dějin „starého města“ Mostu na sklonku své existence. (Především nad vizuálními prameny). Ústecký sborník historický. ISSN 0231-9349. (pdf)

Ověřené technologie:

  • Technologie digitálního restaurování starých fotografií budov pro tvorbu virtuálních 3D modelů městské zástavby (pdf)

Celková charakteristika plnění projektu v jednotlivých letech:

  • 2024

    V druhém roce řešení projektu došlo k plnění projektových cílů v souladu s projektovou přihláškou a schváleným harmonogramem, jehož plnění je pravidelně kontrolováno hlavním řešitelem projektu VÚGTK.

    Započala digitalizace vybraných zdrojových dat pro potřeby tvorby 3D modelu a jejich využití při naplňování modelu popisnými historickými informacemi.

    V rámci personálních změn v Oblastním muzeu Most a předávání, inventarizaci jednotlivých sbírek, se v této instituci situace stabilizovala a zlepšující se spolupráce v rámci projektu bude moci pokračovat i v dalších letech.

    Hlavním výstupem týmu UJEP je publikace Jost – „Pramenná základna pro výzkum dějin „starého města“ Mostu na sklonku své existence. (Především nad vizuálními prameny)".

    Pracovní tým ČVUT se věnoval především tvorbě technologie Ztech – „Technologie tvorby virtuálního 3D modelu městské zástavby ze starých fotografií, map a plánů“ a související publikace. Dále proběhlo spuštění testovacího běhu databáze 3D modelů a bylo připraveno obecné workflow pro práci s 3D daty a speciální API pro databázi objektů. Skupina se též věnovala propagaci projektu na školních a jiných akcích. Publikačním výstupem je článek v impaktovaném časopise: Jimp – „Photorealistic Texture Contextual Fill-In".

    Webové stránky projektu jsou na odkaze https://most.vugtk.cz/.

  • 2023

    V prvním roce řešení projektu došlo k plnění veškerých projektových cílů v souladu s projektem a schváleným harmonogramem, jehož plnění je pravidelně kontrolováno hlavním řešitelem projektu VÚGTK.

    Na prvním místě se uskutečnil teoretický výzkum za účelem praktické digitalizace zdrojových dat k jejich použití pro tvorbu 3D modelů a pro naplnění modelu popisnými historickými informacemi.

    V rámci zahájení sběru dat byly tříděny zdroje dle jejich charakteru, tj. především staré plány Mostu a okolí a dobové fotografie. Dále byly řešeny zásadní metodické a koncepční otázky tvorby Nimapy z pohledu historiků, kartografů i GIS pracovníků co do struktury a obsahu tohoto výsledku.

    Pracovní skupina grafiků se věnovala především přípravě budoucích výstupů, pro následující roky. Bylo předpřipraveno obecné workflow pro práci s 3D daty a speciální API pro databázi objektů. Skupina se též věnovala propagaci projektu na školních i jiných akcích.

    Celkový stav řešení projektu tak odpovídá harmonogramu a nedošlo k žádným odchylkám při jeho plnění. Nejsou navrhovány žádné změny v dalších letech řešení projektu.